Riksteatern

När en medlem betalat på en utgången avi

Uppdaterad
  1. Ekonomi mejlar medlem@riksteatern.se när en medlem betalt en avi så pass sent att medlemskapet har upphört och skriver vilket ocr-numret medlemmen betalt på. Om annan info såsom medlemsnummer eller namn på medlemmen finns skriver de det i mailet. (just nu 2024-10-16 finns dessa två dokument med ärenden från ekonomi: Medlemsärenden från ekonomi 1.xlsx och  Medlemsärenden från ekonomi 2.xlsx 

  1. Medlemservice söker vid behov upp medlemmen i den här listan Supportunderlag - Avirader med förfallodatum större än 20230701.xlsx (lösenordsskyddat) för att få tag på medlemsnummer. 

  1. Medlemsservice letar upp medlemmen i det gamla medlemssystemet via FOT genom att söka på medlemsnumret.  

  1. Beroende på hur gammal avin är och om det ser ut att vara några konstigheter i det gamla medlemskapet görs bedömning av medlemsservice om medlemmen ska registreras om direkt eller om hen ska kontaktas (kan tex bero på hur gammal avin/medlemskapet är).  

  1. Medlemsservice registrerar medlemmen och skickar nytt medlemsnummer samt vilket ocrnummer medlemmen betalt på till redovisning. Om medlemmen har e-postadress läggs eposten in som Annan kontaktuppgift. Om medlemmen inte har epost, registrera inte medlemmen på måndagar! 

  1. Medlemsservice skickar ett mail till medlemmen om att hen har fått ett nytt medlemskap med info om hur hen aktiverar konto på Mina sidor. 

  1. Ekonomi kopplar betalningen till ny avi och lägger in e-postadress i kontaktuppgift. 

warning Created with Sketch.