Förtroendevald som vill ha hjälp med lösenord till epost-konto
Om en förtroendevald behöver hjälp med att de har glömt lösenord till sin @riksteatern-mail behöver de kontakta it-support. För att it-support ska säkerställa att personen är en förtroendevald måste vi bekräfta det. För att göra det använder vi följande rutiner:
It-support hänvisar till Föreningssupporten (Mail, telefonnummer, öppettider) om ärendet kommer till dom först.
Föreningssupporten säkerställer att användaren har rätt att ha tillgång till mailen genom att titta i FOT att den förtroendevalda finns i listan på kontaktuppgifter i föreningen.
Föreningssupporten frågar den förtroendevalda om:
- Anledning till återställning av lösenord.
- Telefonnumret de vill ringa till IT-Support från.
Föreningssupporten mailar itsupport@riksteatern.se med den förtroendevaldas mailadress som kopia
Mailet ska innehålla svar på följande frågor:
- Fullständigt namn.
- Roll i föreningen.
- Anledning till återställning av lösenord
- Telefonnumret de kommer ringa till IT-Support från
- Information till användaren att ringa in till oss på 08-531 99 200 från det nummer som angivits.It-support säkerställer att användaren finns som kopia (så att vi kan skicka påminnelser om ärendet enl rutin) och tar bort Föreningssupportens mail ur ärendet så de inte får massa påminnelser från oss som inte rör dem
När användaren ringer in till IT-support:
Säkerställer de att de ringer från det angivna numret.
Efterfrågar de samma information som de fått av Föreningssupporten i punkt 4.
Om kriterierna i punkt 4 inte uppfylls av användaren, eller om de av andra skäl anar odåd, hänvisar de av säkerhetsskäl tillbaka till Föreningssupporten enl ovan